lørdag, juli 28, 2007

Lyn - FFK


Lyn - FFK
Sted: Ullevål stadion
Tid: Mandag 30.juli kl. 19:00

Uken som gikk var en uke fyllt av mange minneverdige hendelser.

* Ardian Gashi signèrer for FFK

* Berthelsen forlater FFK til fordel Viking

* Høili åpner lommeboka igjen og forteller at han har som mål å hente inn en kvalitetsspiss.

* 2.div laget Nybergsund storspiller og banker VIF ut av cupen

* Som følge av dette pakker VIF trener Myhre sammen trenersekken

* Nedrykkstrude Start fortsetter og tape, samt at Stig Inge Bjørnebye blir satt på tribunen som følge av språkbruk. Dette resulterer i at han ringer til "mamma" for å fortelle hvordan hjelpetreneren skal disponere laget i de siste minuttene. VG fanget dette elegant inn med et nydelig bilde. Her ser vi at Stig Inge Bjørnebye prater med hjelpetrener(mamma) i mobil.

Stig Inge prater i mobil med mamma
Stig Inge Bjørnebye og "mamma"

Jeg påstår at FFK begynner å få en utrolig bra spillerstall. Wehrman og Gashi går jo for å være to av Norges beste midtstoppere. Med litt medvind i seilene denne høstsesongen, kommer vi topp 4.

Så over til mandagens kamp mot Lyn.
Lyn har nylig forsterket laget med Paul Obiefule, som visstnok skal være av samme kaliber som Mikèl. Men dette gjennstår jo å se. På torsdag vant Lyn over Bodø/Glimt i cupen og sikret seg kvartfinaleplass. Vi må ikke undervurdere dette slagkraftige mannskapet, de tapte 3-1 i siste seriekamp mot Sandefjord og de er selvsagt sugne på en seier nå.

FFK stiller med fullt mannskap, et mannskap som virkelig begynner og ta form. Tipper vi får se Gashi i par med Wehrman, i og med at Bjørkøy har karantene. Jeg regner med at laget går ut i full kraft, tilsvarende mot Lillestrøm. Vi kommer garantert til å få mange målsjanser, måtte vi bare sette dem i goalen denne gangen. La oss heller ikke glemme at vi banket Lyn hele 3-1 hjemme i vårsesongen. Dette gjør at vi har det psykiske overtaket foran denne kampen. I tillegg kommer jo Plankehaugen til å stille opp med en hel armè på Ullevål.

Dette er en kamp hvor ett poeng er å regne som et tap. Her gjelder kun 3 viktige poeng. Da klatrer vi à poeng med Lyn og avanserer en plass på tabellen.

TIPS
: 1-2 Røde og hvite er fortsatt de beste. Heia heia Fredrikstaad

11 kommentarer:

David sa...

Mooooooona!!!!

Hvor har du blitt av?????

RC sa...

Tviler på at Gashi og Wehrman er saærlige gode som midtstoppere... og langt i fra blandt Norges beste. Men på midtbanen duger de riktig så bra ;-)

Lise sa...

Hihi, ja, det er en vesentlig forskjell på midtstopper og midtbanespiller... ;)

David sa...

Jada jada jada.

Midtbanespillere!!!!!!!

Mona Christin sa...

Her er jeg!!!!!!!

Vi kom hjem mandagskvelden kl 18.55. Og når begynte kampen?? Nettopp, kl 19. Da fikk pergass være pergass imens...

David sa...

Velkommen hjem. Du har vært savnet:-)

For en kamp vi presterte. Bare så inn i granskauen irriterende at det ikke går an å få den ballen i mål.

Nå bør det jammen bli 3 deilige poeng hjemme mot Ålesund på søndag.

Mona Christin sa...

Enig. Lenge siden siste 3 poenger. Den kom vel 17.juni mot Start. Merker jeg er skikkelig sugen på en seier nå... Lever jo i håpet hver gang.

Mona Christin sa...

Glemte å nevne at to sentrale spillere hos Aafk er ute. Aarøy og Gustave ett eller annet. Men jeg lurer fælt på åssen midtbanen vår blir komponert.

Har du ingen tips til Grönnis???

David sa...

Jeg syntes faktisk at hele laget fungerte veldig bra mot Aalesund, men savnet noen mål.

Det jeg ikke syntes fungerte så bra, var West og Gardar på topp. De fikk liksom ikke utrettet noe. Men når Fofana kom inn, så skjedde det jo saker. West fikk jo sine muligheter han også.

Kanskje starte med Fofana og West på topp??

Savner også venstrebenet til Kvisvik. Håer han får mer spilletid mot Aalesund. Ellers syntes jeg at trioen Sjøberg, Wehrman og Gashi absolutt har spilt seg verdige til faste plasser på laget. Og Gashi viste jo også at han kan skyte....

Gleder meg til søndag, og jeg får se, hvis jeg får med meg noen, så tror jeg det blir en tur i Plankehaugen da.

Mona Christin sa...

Mente du egentlig Lynkampen når du skrev at laget fungerte bra, men at målene manglet? Eller mente du forrige kamp mot Aafk?

Jeg mener at Tarik er best som spiss, men det mener ikke Grönnis. Men jeg synes at Bjørkøy kan prøve seg på høyrekanten og Kvisvik på venste, og Wehrman og Gashi sentralt. West på topp sammen med Tarik.

Er brukbart fornøyd med Gardar, men han kan være en joker mot Aafk.

Dessuten ønsker jeg en fair dommer. Edvartsen kan finne på noe annet å gjøre.

David sa...

Mente selvfølgelig Lyn, makan til skriveleif:-)

Ja, kombinasjonen West og Tarik på topp er nok ikke det værste jeg har hørt, nei. Men Fofana gjorde et greit innhopp mot Lyn syntes jeg.

Dommer Edvartsen er en skikkelig #%&&%?§&. Ikke sant? Men det er jo ikke første gangen at han hører det.