lørdag, august 11, 2007

Viking - FFK

Viking - FFK

Sted: Viking stadion
Tid: Søndag 12.august kl. 18:00


Jeg føler på meg at i morgen tar vi vår første 3-poenger på bortebane. Endelig skal vi få den etterlengtede seieren på bortebane. Vi må helt tilbake til forrige serierunde og nest siste kamp borte mot Lyn for å finne den siste borteseieren. Nå er det jammen på tide.

Viking tapte så det føk i forrige serierunde mot Sandefjord, så det er de som har presset på seg foran denne kampen. Vikings fryktede spiss Ijeh er tilbake og han må vi passe oss for.

Regner med at Viking kommer ut i en 4-3-3 formasjon, noe som passer FFK meget bra. Gutta er flinke til å forsvare seg mot den formasjonen.

Det som er viktig er at vi er aggressive fra start og får et tidlig mål. Da er sjansen for at borteseieren endelig kommer.

PS! Ut ifra gårsdagens formasjonstrening starter følgende elleve mot Viking: Rami Shaaban - Pål Andrè Czwartek, Raio Piiroja, Patrik Gerrbrand, Johan Sjöberg - John Anders Bjørkøy, Ardian Gashi, Kasey Wehrman, Raymond Kvisvik - Tarik Elyounoussi, Gardar Johansson.

På gårsdagens trening tok Grönhagen til side Kasey Wehrman, John Anders Bjørkøy og Raymond Kvisvik for å trene på ulike frisparkvarianter.
Og etter tre frispark, som alle satt klistret i vinkelen, mente Grönhagen han hadde sett nok.
– Vi gir oss der, det ser bra ut, lo FFK-treneren før han strakk hendene i været, jublet og sa:
– Hvilka skytterkungar vi har.

Lukter bra dette her......

Dette blir nok en jevn og tett kamp, men med marginene på vår side burde dette gå hele veien hjem.

TIPS: 1-2

12 kommentarer:

RC sa...

Optimist er du ihvertfall. Det skal du ha! Håper inderlig du får rett, men personlig tror jeg at denne oppgaven blir i tøffeste laget. Fornøyd med en pinne her, må jeg innrømme.

David sa...

Nei, det blir ingen lett oppgave, men hvis vi kan få litt flere stang inn, så går det veien skal du se:)

Mona Christin sa...

Merkelig. Syns jeg leste denne artikkelen i dagens f-b akkurat nå.
Kopier og lim inn???

Jeg tipper en knepen 1-0 seier til oss. Bjørkøy på straffe.

David sa...

Jo, det var vel mye likt det som står i f-b i dag, ja:)

Kopier og lim inn er tingen, når jeg ikke gidder å tenke selv:-)

Mona Christin sa...

Men da skrev du i alle fall ikke noe gæli´...

Lise sa...

Huh! FOR EN KAMP!!! Har fortsatt høy puls her og hiver etter pusten!

Bra jobba, guttane! :)

David sa...

Dette var årets hitil værste kamp å følge med på. Tror pulsen passerte 200 opptil flere ganger.

Hvilken innsats av gutta, jeg er imponert. Fortsetter dette blir det mange flere poeng på bortebane denne høsten, og da kan vi virkelig begynne å se langt oppover på tabellen.

Men hva skal vi si om innsatsen til vår kjære dommer?? GRUSOM, ELENDIG, HELT HÅPLØS.
Men han dømte jo i hytt og pine til begge lag, så det gikk opp i opp. Det ble rett og slett for mye får'n, og han mistet oversikten totalt.

MEN...vi skulle hatt tre poeng her. Det første målet til Viking skulle aldri ha gått inn, samt at det overhodet ikke var straffe. Anuleringen av Vikings mål kan vel diskuteres. Vi har fortsatt masse stang ut sjanser, og disse håper jeg snart blir stang inn.

Mona Christin sa...

Hvis ikke Fofana scorer på slike 110% sjanser, trenger han ikke få flere sjanser. Sett inn på Trulsen...

RC sa...

Eller sett innpå Tegstrøm ;-)

Mona Christin sa...

David da... Det har gått mange kamper siden Viking kampen.

Jeg som ikke tør å skrive om kampene, for det er lissom forbeholdt deg vettu...

Men spørs om jeg ikke tar meg lov...

David sa...

Ja jeg vet, Mona. Men jeg har så mange baller i lufta nå, at det rett og slett ikke er overskudd til blogging.

Fotballblogging er herved ditt ansvar, Mona.

Lise lurte på om jeg turde å skrive "baller i lufta" til deg....Kan ike skjønne hva hun mente med det?

Mona Christin sa...

Det kan ikke jeg skjønne heller... Knis... Eller???

Skal se hva jeg får til... Men lover ikke noe.

Vet hva du mener med overskudd. Det er derfor jeg som regel sitter halvsovende når jeg blogger. Sjelden for midnatt...