mandag, september 11, 2006

Nei, nei, nei, for en nedtur :-(

No

I går reiste vi til Ullevål med humøret på topp, i den tro at vi skulle få se et FFK lag som virkelig sparket ifra seg. Som den evige opptimisten jeg er, ( ihvertfall på FFK's vegne ) hadde jeg på forhånd tippet 2-1 til FFK. Tatt i betraktning av hva de har gjort i det siste, burde ikke dette være et uoppnåelig resultat.

Første omgang var så som så, et mål til hvert av lagene, som var et helt greit resultat. Ingen av lagene fikk egentlig til noen ting. Jan Derek Sørensen setter inn 1-0, et frispark som går tvers igjennom hele forsvaret og forbi en overrasket Shaban som bare må se ballen gå rett i mål. Helt unødvendig scoring. Noen minutter senere feller VIF keeper Arason Simen Brenne og det blåses straffe til FFK. Bjørkøy setter denne kontant i mål.

Annen omgang blir et mareritt for FFK, selvom de hadde sjanser de burde scoret på. Da Shaban mer eller mindre blir nedrent av VIF's Hovi, er det enkelt for Morten Berre og sette ballen i mål. Jeg stod plassert slik at jeg så reprisen av situasjonen på en tv-skjerm, og det er ingen tvil om at Shaban ble snytt for et frispark. Videre viser TV2 bilder av kun den skadede VIF spiller Hovi, men Shaban derimot, som virkelig ble skadet, så vi ikke et bilde av.

Resten av kampen vil jeg prøve å fortrenge så fort som mulig. Det var ikke VIF sin skyld at de vant 5-1. Det var FFK som rett og slett var forferdelig på banen. Jeg lyver ikke når jeg påstår at: Det var ikke en passning. skudd, finte, you name it, som satt som det skulle.

Først spiller FFK uavgjort mot Lillestrøm, så banker de VIF ut av cupen, for så å banke Start 4-0 på hjemmebane. Helt supert spill.

Min svoger har skrevet en artikkel på NETTPUBEN om at FFK røkkærn'te ned nå, og at FFK sprudler på banen og har tettet igjen bakover. Jepp, det var før denne kampen. Nå må ting skje, eller så røkkær de ned til 1.divisjon.

SKJERPINGS FFK. Thumbs Down

3 kommentarer:

Mona Christin sa...

Kampen utartet seg til et mareritt for vår del, selvom 3 av VIF's mål aldri skulle ha vært. Første baklengst kom etter et frispark som ikke skulle ha vært. FFK spilleren tok faktisk ballen. Nr 2 skulle dommeren blåst av for angrip på Rami Shaaban. Og nr 3, som ble scoret av Morten Berre, skulle aldri sett dagens lys. Berre fikk gult kort tidligere i kampen, og skulle hatt gult nr 2 like før, etter en stygg forseelse mot en av våre gode menn. Dommeren var ikke vår venn i denne kampen, dessverre.

Mona Christin sa...

Jeg kunne jo lagt til tidligere at jeg var der jeg også. Så deg til og med. Satt like nedenfor, midt i Plankehaugen. Du får høre med fruen hvem jeg er...

Hadde mine antagelser slått ann hos den kjære dommer, hadde kampen sett helt annerledes ut.

Men moro å se at folk engasjerer seg rundt FFK. En for alle, alle for en.

David sa...

Ikke et eneste godt ord å si om dommeren i denne kampen nei. Han var i mine øyne udugelig. Helt enig i deg med at 3 av målene burde vært annulert, uten tvil. Et annet eks. var når Jan Derek Sørensen skulle ta corner, han brukte ca. 3 minutter på å få tatt corneren, og som om ikke det var nok, så strakk han like gått litt ut på veien til cornerflagget. Men du skal se vi slår hardt tilbake mot Molde på søndag, samt banker Start i semin den 20.sept.