mandag, september 18, 2006

Semifinale i cupen



FFK - START
Fredrikstad stadion 20.sept kl. 1800

Så er det endelig klart for semifinale i cupen 2006. Jeg gleder meg som en liten unge til denne kampen. Skulle gjerne vært på stadion denne kvelden, men heldigvis så går kampen direkte på TV2.

I utgangspunktet hadde jeg tenkt å driste meg til å si at FFK har taket på Start, og at det dermed burde bli easy match på onsdag, men det skal jeg ikke si.

FFK har i det siste vist en altfor svingende kurve når det gjelder form. Det begynte så bra med uavgjort borte mot Lillestrøm, så ble Vålerenga slått ut av cupen, for så å banke Start hele 4-0. Så kom nedturen med 1-5 mot Vålerenga og "bare" 1-1 mot Molde på søndag. Start hadde en forferdelig start på sesongen, men har sakte men sikkert klatret seg opp til en 4. plass på tabellen. Det hjelper ikke at vi "banket" Start i forrige hjemmekamp, vi går ut for å vinne denne kampen, men vi er overhodet ingen favoritt. Denne kampen er så åpen som den kan få blitt.

FFK har i den siste tiden fått flere skadede/syke spillere, hele 6 stk. Men Knut Thorbjørn Eggen regner med at de fleste skal være fit for fight på onsdag. Det håper vi virkelig. Det er ingen vits å stille med spillere som er 99% friske til den kampen. De må virkelig blø for laget og for hverandre. Start på sin side stiller heller ikke med fullt mannskap, heldigvis.-) Både David Nielsen(karantene for gule kort) og Marius Johnsen(usikkert grunnet hodeskade) spiller mest sansynlig ikke semi'n. Men en annen motivasjonsfaktor for Start er at klubben aldri har spilt en cupfinale i sin 101 år lange historie.

Men jeg gleder meg enormt til kampen og håper at FFK spiller over sine egne evner. Det hadde vært utrolig moro med en tur til Ullevål. Vinner FFK kampen på onsdag skal kjøpe biletter til finalen så fort det lar seg gjøre. Den må jeg bare ha med meg. Stå på FFK, så sees vi på Ullevål i November.

Jeg har bommet med tipsene så langt:-(
Men her er et til:

-Vi banker Start 3-1. Ferdig med den saken!

5 kommentarer:

RC sa...

Blitt rene FFK-siden dette. Kanskje du skal bli skribent hos Holygans? ;)

Anonym sa...

Ja, det kommer garantert til å bli mye FFK stoff i min blogg:-)

Det med skribent hos Holygans var nøyaktig det Lise sa til meg her om dagen ;)

Anonym sa...

Dette her er bra lesning. Jeg pleier å pløye fxt.no, men dette her er mer oppdatert og derfor mer interessant. Jeg er optimist, men nøyer meg med en 2-0 seier. Jeg har forresten kjøpt billett til kampen. Håper på godvær...

TVI TVI...

Anonym sa...

Jeg skulle også ha vært på kampen i morgen. Men fikk ikke byttet vakt på jobben. Buhuu!

Anonym sa...

Det hadde vært utrolig moro å vært på stadion i kveld, men heldigvis vises kampen på TV2. Det er meldt bra vær, men sola forsvinner vel rundt 1830 og da blir det fort kaldt.

Siste nytt nå er at alle spillerene er spilleklare til kveldens kamp mot Start. Det lover bra :-)