mandag, september 25, 2006

Ny jobb igjen!

Ja, du leste riktig. Dette er gutten som ikke får bestemt seg. Nei, jeg hadde faktisk bestemt meg for å ta jobben på Jøtul, men i det samme momentet som jeg fikk den jobben, hadde jeg flere søknader ute.

Jeg ble innkalt til jobbintervju hos Jølstad begravelsesbyrå, og jeg ble utrolig glad:-)

Det 1. intervjuet gikk over all forventning, og jeg dro hjem i visshet om at dette kunne gå veien. Nøyaktig en uke etter ble jeg oppringt, og kalt inn på intervju nummer to. Her satt jeg også igjen med en skikkelig god mage følelse.

Så tre dager senere fikk jeg telefonen jeg hadde ventet på. Da ringte Marthe fra Jølstad. "Du har fått jobben", sa hun. Du kan tro jeg ble glad og jeg skal innrømme at det kom en del gledes tårer akkurat da:-)

Alt dette skjedde i løpet av en 14-dagers periode, og den tiden var et forferdelig mareritt. Jeg hadde konstant vondt i magen, og dårlig humør. Samtidig var tankene der om at denne jobben får jeg aldri. Men slike tanker vil jo alltid være der. Når man ønsker seg noe så sterkt som jeg ønsket meg denne jobben, vil det alltid komme tanker som er negative. Selvom jeg prøvde å være possitiv hele tiden, og sa både til meg selv og andre at denne jobben skulle jeg ha.
Og det fikk jeg jo.

Nå blir jeg konsulent, gravferdskonsulent.

SÅ NÅ ER JEG SKIKKELIG HAPPY. OG GLEDER MEG ENORMT TIL Å BEGYNNE I DEN NYE JOBBEN.

Så gratulerer igjen David. Dette har du virkelig fortjent etter mange tøffe år.

14 kommentarer:

RC sa...

Gratulerer så mye. Dette var virkelig moro!

Anonym sa...

Tusen takk for det, Rune:-)

Anonym sa...

Ja, skal være enig at du fortjente en jobb du ønsket deg nå, David! Tror du har mye å gi i den rette jobben.

Og jammen deilig å se noe annet enn fotball på denne bloggen... ;)

Mona Christin sa...

Jeg gratulerte deg med jobben på jøtul, men nå får jeg jammen gratulert deg igjen... Klart det føles mye bedre å få en jobb man virkelig ønsker seg... Well done...

Anonym sa...

Jeg lover at det kommer mye mer fotball i min lille blogg. Men skal prøve å lage noen få unntak inni mellom, slik at min kjære kone gidder å lese bloggen min:-)

Anonym sa...

Bare en liten vits til deg, David, som jeg kom over akkurat nå:

"Ein mann som sat i baksetet på ein drosje pirket forsiktig på ryggen til sjåføren. Reaksjonen var uventa, då sjåføren sprang ut av bilen og rundt omkring. Etter kvart roa sjåføren seg. Han forklarte att han vanlegvis køyrde likbilen ..."

RC sa...

Der er vel en vits man med rette kan beskrive som "dødsmoro"? Det er det "likeste" jeg har hørt på lenge.

Har du forresten hørt om begravelsesbyrået som hadde stengt pga vareopptelling?

Anonym sa...

Siden vi først er i gang, kan jeg jo komme med noen flere:

*Har du hørt om svensken som hadde med seg en kikkert i begravelse? Han skulle begrave en fjern slektning.

*Johansen ringte til begravelsesbyrået for å få dem til å ta seg av det nødvendige i forbindelse med svigermors død.
"Skal avdøde begraves eller kremeres?”
”Begge deler”, sa Eriksen, ”Jeg tar ingen sjanser.

Mona Christin sa...

Ok da, mens vi er i gang:

Alle barna fikk brus i begravelsen, unntatt Frans. Han fikk en krans...

En mann satt på biblioteket og leste om dødelighet. Etter en stund lente han seg mot sidemann og spurte:
-Vet du at hver gang jeg puster ut så dør et menneske?
-Nei, kanskje du skulle prøvd munnvann...

Anonym sa...

Huff, da, Mona, de "Alle barna"-vitsene kan være grusomme! ;)

Ps: Til alle vitsemakere her inne - synes fortsatt "min" vits var best. Hehe

Benedictus sa...

Gratulerer David!

Simon W sa...

Gratulerer med ny jobb. Jeg kjenner faktiskt han som hadde jobben för deg...han er veldig snill og han spiller trommer.

Anonym sa...

Hei Simon,

Ja, jeg snakket med Bjørnar i går. Han skal jobbe ut dette året før han flytter.

RC sa...

Selv om du har fått deg ny jobb, kan du jo ikke la bloggbastillen flakse avgårde. Tvert i mot..nå må du jo blogge litt om hvordan det går på den nye jobben. Det er sikkert en "døds"kul jobb. Og du må jo ikke "begrave" ditt pund vettu. Nei, sett i gang og blogg i vei... og jeg er sikker på at ingen andre blogger blir "lik" din. :)