søndag, april 01, 2007

Påskenøtter - Nøtt 1.

"HVOR I ALL VERDEN er Lille Kylling"

Da er vi endelig i gang folkens.
Jeg tror at disse spørsmålene skal være overkommelige for de fleste, men jeg håper jo at ikke alle klarer alle, for da sliter jeg med å kåre en vinner.
Det lønner seg og legge seg litt i selen for å løse disse oppgavene, da premien virkelig er toppers.
Det er kun denne første oppgaven som er litt "omfattende". De resterende oppgavene består av 4 bilder med maks 2 spørsmål til hvert bilde. Konkurransen avsluttes søndag 8.april.

Svarene må avgis pr. epost, slik at dere ikke kan "stjele" hverandres svar. :)
Svaret mailes til: reodor@broadpark.no

LYKKE TIL, MÅTTE BESTE MANN/KVINNE VINNE :)

1. Land og by, samt hvor høyt stuper disse våghalsene i fra?


2. Navn på bygningen og i hvilken by ligger det.


3. Hvilket land? Hvilke 2 offisielle språk snakkes i dette landet?

4. Navn på by og sted.


5. Navn på by, hvilket kommunenummer har byen og hvilket fylke ligger byen i?

8 kommentarer:

Lise sa...

Først vil jeg påpeke at det er aaaalt for mange oppgaver på en dag! Synes nå jeg ;) Og er det ikke litt vanskelig dette?

Men jeg blir med - sånn mer eller mindre ufrivillig (frivillig tvang?)

Mona Christin sa...

Hadde faktisk holdt med max 3 oppgaver og med kun et spm pr bilde. Nå må jeg fram med lexikonet og det har jeg ikke alltid tid til... Sorry David...

David sa...

Det var da fælt til syting da. :)

Saken er at hvis det kun er et spørsmål til hvert bildet, så vil sjansene være veldig store for at alle klarer alle. Det må være noen spørsmål som gjør at dere må vri hjernen litt, syntes nå jeg da.

Men greit nok, jeg skal lage litt færre spørsmål på de resterende oppgavene:)

Og Mona, bruker du fortsatt leksikon? Da er det jo ikke noe rart du bruker lang tid med å finne svar på disse spørsmålene:)

RC sa...

Desverre tror jeg at også jeg står over... kjenner jeg er altfor trøtt til å begynne å utforske dette. Er kanskje treg, men det ble litt for omfattende. Sorry!

Therese sa...

David,detta var midt i blinken for Luca og meg, ja..Men bare idag..flere timer for å finne bilder og info, men ganske kult!!!!

David sa...

Dette er riktig innstilling, Therese. Bra:) De andre bare syter og klager:)

Men jeg har tatt de andre sytepavenes syting til etterettning og heretter blir det 4 bilder og maks 2 spørsmål til hvert bilde.

Så nå er det ingen unnskyldning for ikke å bli med, Rune. :)

Mona Christin sa...

Self bruker jeg ikke leksikon bokstavelig. Var bare et ordspråk. Selv med et spm pr bilde vil nok de færreste klare alle... Men jeg er tilhenger av påskenøtter. Ifall du trodde noe annet.

Men selv med nettet som hjelp, er det vanskelig å finne svar på alt.

Men all ære for at du engasjerer...

Lise sa...

Ja, det skal du ha, David - dette er faktisk lærerikt! :)