tirsdag, april 10, 2007

Ukens nøtteknekker.

Disse nøttene jeg nå skal presentere for dere, er nøtter som dere må bruke hue for å løse. Mulig at nettet kan hjelpe dere, men dette går nok direkte på deres egen intelligens :)

Det vil etterhvert komme mange former for nøtter - matematiske, logiske og kanskje en og annen «ulogisk» oppgave… i alle fall ved første øyekast.

Nøtt 1.

Følgende fire spørsmål avgjør om du er kvalifisert til å kalle deg «profesjonell»:
(det er en sammenheng mellom de fire spørsmålene i nøtt 1)

1. Hvordan får du en giraff inn i et kjøleskap?
2. Hvordan får du en elefant inn i et kjøleskap?
3. Løvenes Konge avholder en dyrekonferanse. Alle dyrene deltar, bortsett fra ett.

Hvilket dyr deltar ikke?
4.Det er en elv du må krysse. Men elven er bebodd av krokodiller. Hvordan kommer du over?



Nøtt 2.

Det finnes en gammel oppfinnelse som gjør at mennesker kan se gjennom vegger. Hva er det?


Jeg reiser til Egypt denne uka og kommer hjem torsdag 19. april. Løsningen kommer på nett den 20. april. Frem til da........LYKKE TIL.

Svarene sendes til: reodor@broadpark.no

2 kommentarer:

Mona Christin sa...

Dette må du lenger ut på landet med, David. Her strekker ikke intelligensen min til. Jeg ligger nok dessverre under gjennomsnittet...
Men kunnskap derimot, der er jeg flink... (skryte og rødme)

David sa...

Det er lettere enn du tror. Ikke tenk så vanskelig ;)