fredag, april 06, 2007

Påskenøtter - Nøtt 5.

"HVOR I ALL VERDEN er Lille Kylling"
Svaret mailes til: reodor@broadpark.no


18. Navn på havn. Denne havnen har tilknytning til øyas største by.

Når ble denne byen grunnlagt?


19. Navn på by.

Hvor mange prosent av byens innbyggere lever i fattigdom?



20. Denne broen har en stor historisk betydning.
Hvor lang tid brukte man på å bygge den,
og hvor mange menneskeliv gikk tapt som følge av brobyggingen?


21. Denne fjellkjeden ligger i USA og er godt og vel 4800km lang. Den høyeste toppen heter Mount Elbert.

Hva heter fjellkjeden?

Hvilken indianerstamme var den første som bosatte seg i denne fjell-kjeden?

3 kommentarer:

Lise sa...

Hmm, enten så har nøttene blitt enklere eller så har jeg blitt flinkere til å søke på nettet... ;)

Mona Christin sa...

Snakk for deg sjøl... Hehe...
Nå har jeg sittet fra og til i 5 timer og nå håper jeg å være i havn. Myyyyye lettere i går...

Lise sa...

Hehe, moro lell, selv om jeg blir en smule sur når jeg ikke finner det jeg leter etter med det samme...